G´day mate. Tijd voor een update!

23 oktober 2019 - Cairns, Australië

We hebben jullie veel te vertellen!

We zitten alweer een week in Australië en hebben veel leuke dingen gedaan. We hebben Sydney bekeken. Het Opera House bewonderd (van veraf is het mooier dan van dichtbij) en de Harbour Bridge. Ook hebben we gesurft, zonder gesurft te hebben is het Australische avontuur natuurlijk niet compleet. Samen met de groep werden we opgehaald door Jorno en reden we naar Wollongong. Daar waren die dag de beste golven om het te leren. We begonnen met een theorieles op het strand om de techniek te leren. De golf komt eraan: hoofd omhoog, peddel, peddel, peddel, borst omhoog, handen eronder en opduwen, kont omhoog, verder opduwen, 1 voet achter neerzetten, andere voet neerzetten waar je handen stonden, overeind gaan staan, door je knieën zakken voor balans, arm vooruit en hopen dat je blijft staan. Een hele waslijst dus die op het juiste moment moet gebeuren voordat je overspoelt wordt door de golf. Vooraf dachten we dat we er niks van gingen bakken. Maar we hebben allebei verschillende keren gestaan en een eindje met de golf meegelift. Dat voelde echt heerlijk! Als we weer op het strand terug waren, wilden we gelijk nog een keer.

Dinsdag zijn we naar Cairns gevlogen met onze roomies. Alles weer in de backpack stoppen ging wat moeizaam, maar uiteindelijk zat alles erin. Toen nog de backpack op onze rug hijsen en met de bus naar het vliegveld. Dit ging wat moeizaam, omdat we krom liepen van de spierpijn van het surfen. Eenmaal aangekomen in Cairns voelden we gelijk de tropische lucht. Heel verschil met Sydney.

Vandaag zijn we voor een campertje wezen kijken en hebben er 1 gekocht! Nu wordt hij schoongemaakt, alle campingspullen erin gelegd en op Jor d'r naam gezet. Morgen hopen we hem op te halen, in te richten en naar onze eerste camping te zoeven. Hier hebben we erg veel zin in! Een foto volgt in onze volgende blog.

Speciaal voor Marnix dit filmpje =)