Leuke dingen en regelzaken

19 oktober 2019 - Sydney, Australië

Sorry we konden geen leuke openingszin bedenken dus die hebben we niet!

Afgelopen donderdag hebben we de Long Reef walk gedaan. Dit is een wandeling langs de Tasmanzee met een uitzichtpunt. Daar hebben we geluncht en ondertussen walvissen gespot die voor de kust aan het spelen waren. Daarna lekker gezwommen in de zee. Heerlijk afgekoeld in het ijskoude water! 'S avonds een Aussie BBQ met de groep gehad. Was erg gezellig! We hebben een hele leuke groep met gezellige en reislustige personen.

Vrijdag was het een regeldagje. We zijn bij de bank geweest voor een bankpas en kregen een demonstratie hoe die werkt. Daarna naar Medicare gegaan. Dat is een tussenpersoon tussen de zorgverzekering in NL en onze reisverzekering. Toen we daar klaar waren was het regelwerk gebeurt. Die avond moesten we voor het eerst zelf gaan koken. Wij zaten met alle jongens in de nasigroep. Dus onze verwachting was dat wij moesten gaan koken. Maar gelukkig zat er een kok tussen, dus hebben we alleen de groenten gesneden. En heerlijk gegeten! We hebben de kok gereserveerd voor de rest van onze reis in ruil voor medische hulp.

Vandaag (voor ons zaterdag) waren we met onze slaapkamergenootjes weer om 5uur wakker. Jor bedacht om een ochtendduik te nemen om goed wakker te worden en de zonsopkomst te bekijken. Chantal was gelijk enthousiast, Stephanie ging mee als fotograaf en Li ging na enige twijfel toch ook de zee in. Het was suuuuuper koud maar wel heel gaaf om te doen! Daarna gauw terug gebibberd naar het hostel en een warme douche genomen. Voor een filmpje van de ochtendduik: kijk hier

Om 8uur zijn we met de hele groep in de bus gestapt richting de Blue Mountains. Dit is een natuurgebied zo groot als België met allemaal eucalyptus bomen. Deze geven een blauwe gloed aan de lucht. Vandaar de naam. Hier hebben we 2 hikes gedaan en watervallen bekeken. Ook zijn we bij 2 uitzichtpunten geweest, waar het super hard waaide. Dit gaf leuke foto's! Het was een super mooie dag! Nu naar huis aan het rijden en voor straks staat er pizza op het menu :)

Fijn weekend allemaal!

1. Marnix:
    19 oktober 2019
    we vonden de video leuk, maak er meer!

groetjes Laurens en Marnix
  2. Annet:
    19 oktober 2019
    Geweldig daar. En we blijven jullie volgen. Harstikke leuk.
    En ja de video is geweldig.
    Groetjes
    Annet en Evert
  3. Annelien:
    19 oktober 2019
    Heel leuk om allemaal te zien😍😍
    Geniet ervan ♥️

Groetjes Annelien
  4. Eline:
    21 oktober 2019
    Leuk verhaal en super mooie foto's! :)