Coming home (hopefully)

22 maart 2020 - Sydney, Australië

We zitten op Sydney Airport!

Afgelopen vrijdag gingen we kijken hoe de vluchten naar huis eruit zagen. En kwamen we erachter dat er nog maar heel weinig opties waren. Vluchten van €7000, 65 uur vliegen of helemaal geen vlucht. Vanuit Darwin was er al bijna geen binnenlandse vlucht meer. We besloten dat we niet konden wachten tot maandag, maar dezelfde avond zouden vertrekken naar Sydney. Dit zorgde voor wat heisa. We moesten Joshi berichten dat we eerder weg wilden en niet op hem konden wachten. Gelukkig vond hij het geen probleem en hadden we dezelfde dag het geld voor Jonas op onze rekening staan. Maar Jonas moest ook nog schoon van binnen en van buiten. En dat was een hele klus! Ook onze backpack moest weer volgestouwd worden. Wat waren we blij met Sander en Pit die al 10 kilo p.p. voor ons hadden mee terug genomen. Nu paste het precies! 16.50u waren we klaar met alles. En dat kwam mooi uit, want we moesten voor 17u de sleutels bij de receptie afgegeven hebben, daar zou Joshi ze dan ophalen. Afgepeigerd zakten we nog even op de bank neer in de tv room. 1 seconde gezeten en we vlogen weer overeind. We waren vergeten het overdrachtsformulier te tekenen! Aii.. dat was toch wel het belangrijkste. Gauw naar de receptie gerend en het alsnog gedaan. S avonds zijn we naar Sydney gevlogen en daar zijn 2 nachten gebleven.

Nu zitten we op Sydney Airport en zijn ingecheckt en hebben alle boardingpassen. Dat is in ieder geval een goed teken! We waren online ingecheckt, maar we kregen gister een mailtje dat het inchecken was mislukt. Dus we moesten wachten tot op het vliegveld. En aangezien er heel veel vluchten geannuleerd worden, was dat wel ff spannend. Op het vliegveld werden we opgewacht door een medewerker met een mega protocol in dr handen. Ze vroeg aan iedereen welke bestemming ze hadden en keek op dr papier of de vlucht door ging en wat reizigers moesten doen. Het stel voor ons wilde naar LA maar er waren helemaal geen vluchten meer, een ander stel mocht vliegen maar moest dan 14 dagen in quarantaine , wij mochten gelukkig gaan inchecken. Bij de paal lukte het alleen niet, dus uiteindelijk zijn we ingecheckt bij de crew balie. Tot nu toe vliegen al onze vluchten dus we hebben goede moed!

Als alles goed gaat hopen we dinsdag om 9.15u te landen op Schiphol! Geen bezoek en knuffels, maar we komen z.s.m. foto s laten zien! Seeya!

1. Leen van Dijk:
    23 maart 2020
    Nou, jammer hoor dat je zo halsoverkop terug moet. Goede reis en een behouden aankomst.