We are almost back :)

23 februari 2020 - Adelaide, Australië

We hebben ons record verbroken: een hele maand niks geschreven. Nu dan toch maar een verhaal over de afgelopen weken.

28 januari haalden we Pit en Sander op van het vliegveld. Hele uren hadden ze gereisd om ons te komen bezoeken. Hun koffers zaten vol met vooral spullen voor ons. Brieven, kaarten, NL eten, schoenen en bh's. Toen ze 2 weken later weer weg vertrokken zaten hun koffers weer vol met spullen van ons: brieven, kaarten, kleren, cadeautjes en overbodige spullen. Heel handig zulke pakezels!

In die weken dat we met zn 4en waren was het vooral heel koud en regende het een aantal dagen. De gasten hadden gehoopt op zon, zee en strandvakantie maar dat ging dus helaas niet door. Samen met Pit en Sander zijn we een dagje naar Sydney geweest, hebben we de Blue Mountains gezien, geshopt in Melbourne, een dagje gesurft en de Great Ocean Road gereden. Ook hebben we Pit en Sander laten zien waar we gewerkt hebben en toen afscheid genomen van Dom, Elizabeth, Sloffel, Sluipie en de rest van het team.

Eenmaal op pad met zn 4e bleek Jonas toch wel wat klein te zijn voor alle extra spullen. Verder kostte het enorm veel tijd om voor onze vraatzuchtige gasten te koken. Dit zorgde er dan ook voor dat we vaak bij de McDonalds aten ;)

Het was super leuk en gezellig om met zn 4e hele uren te rijden en veel mooie dingen te zien. En om ons leven hier in Australië aan Pit en Sander te laten zien. Dat niet alles vanzelf gaat hier hebben Pit en Sander met eigen ogen gezien. Ook met hun erbij liep niet alles soepel. Op een middag stortte Pit haar tent in en bleek ons eten overstuur te zijn, dus zonder voedsel moesten we in alle haast 100 km rijden om een nieuwe tent te kopen. In Melbourne wilde we graag naar de Victoria market, maar beide keren dat we daar waren was op een maandag en was er helemaal geen markt.

Verder hebben we heerlijk genoten en bij gekletst met ze en 2 weken vakantie gevierd! :)

Toen Pit en Sander vertrokken waren, hebben wij genoten van een paar dagen niks doen. Ook hebben we een derde poging gedaan voor de Victoria Market en deze keer met succes. Verder zijn we nog een paar dagen wezen surfen (kijk hier naar onze surf skills) en zijn we naar Adelaide gereden. Daar is Jonas weer voor servicebeurt geweest en ook deze keer geen problemen! Afgelopen woensdag zijn we naar een concert van Pentatonix geweest. Echt super gaaf! Kijk hier voor een filmpje.

De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met voorbereidingen voor onze trip door de Outback. De Outback is het midden van Australië, waar het erg heet is en waar je weinig mensen, dorpjes of enig ander teken van leven tegen komt. Daar is ook de bekende rode rots, de Uluru. Het stikt er van de vliegen en er is geen bereik. Toch schijnt het er super mooi te zijn en zeker de moeite waard! We hebben veel zin in dit avontuur!

Voor onze trip hebben we extra jerrycans ingeslagen voor water en benzine, olie en koelvloeistof gekocht, de was gedaan zodat alles schoon mee kan, cash getrokken en gekeken wat we precies willen doen. Morgen de laatste dingen kopen: blikjes voedsel, nog wat extra water, vliegenhoed, vochtige doekjes (thanks Alice voor de tip) enz.

De komende 3 weken willen we dus vanaf Adelaide naar Darwin rijden. Hier hopen we Jonas te kunnen verkopen en dan zit ons Australië avontuur er al weer op!

1. Leen van Dijk:
    24 februari 2020
    De tijd gaat snel. Dat het Australië avontuur er nu al weer op zit! Nog veel plezier op Bali. Daar gaan jullie toch heen? Mooie foto's van de oceaan.