Haai, aan iedereen die onze blog bezoekt!

6 september 2019

Ondertussen zijn we al een poosje bezig met de voorbereidingen voor onze reis naar Australië. In mei hebben we onze vliegtickets geboekt bij Australian Backpackers. Ideaal bedrijf, wij betalen, zij regelen:). Al vrij snel kregen we een mailtje met onze vliegtickets en goedkeuring van onze visumaanvraag. Op 15 oktober gaan we om 13:00 de lucht in. 24 uur later hopen we te landen in Sydney. Daar staat iemand van de Australian Backpackers klaar om ons naar het hostel te brengen. Hier verblijven we 7 nachten. Die week gaan we een Australische bankrekening openen, krijgen we een tax file number (die hebben we nodig om daar te mogen werken), een Australische sim- kaart, ov kaart en een postadres. Veel regeldingen dus. Daarnaast staan er ook leuke dingen op de planning, een dag naar de Blue Mountains en een echte Aussie BBQ. Ondertussen moeten we onze jetlag zien kwijt te raken.

Ons plan is om na deze week van Sydney naar Cairns te vliegen, daar een campervan te kopen, om dan via de oostkust terug naar Sydney te rijden. Met Oud& Nieuw willen we weer in Sydney zijn. Daarna rijden we via de Great Ocean Road en Adelaide zo de Outback in (zie route met de campervan). Vanaf daar hebben we nog geen plan, dat ligt eraan hoeveel tijd we nog overhebben. Tussendoor gaan we werk zoeken en weer geld binnen halen.

In onze backpack komen steeds meer spullen: hamamdoeken, zakmes, lakenzak, SD- kaartjes, een dozijn kledingstukken voor Lianne, hele balen lenzen voor Jorinda en een packing cube vol spelletjes om ons te vermaken. Nu nog even werken,  de laatste dingen regelen en over 6 weken gaan we dan echt!

Vind je het leuk om ons te volgen? Schrijf je dan in voor de maillijst, je krijgt automatisch een bericht als wij een nieuw verhaal geschreven hebben. Wil je ons een kaartje sturen, zodat we jullie niet vergeten, zie profiel voor ons postadres.

Hooroo!

1. Sander van Holst: