Rijden en genieten!

31 oktober 2019 - Balgal Beach, Australië

Hej, hallo daar zijn we weer. We hebben deze week veel dingen gezien en gedaan.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Cape Tribulation gereden. Met het pontje het regenwoud in. Cape Tribulation is de plek waar het regenwoud overloopt in Greet Barier Reef. We hebben veel haarspeldbochten gereden, veel kleuren groen gezien en een grote Cassowary (het lijkt op een kruising tussen een pauw en kip, ze kunnen tot 2 meter groot worden) gezien die de weg overstak.

Daarna zijn we naar een camping aan de zee gereden. Vanuit Jonas keken we langs palmbomen zo naar de zee. Hier zijn we het hele weekend gebleven.

Zondag hebben we een preek geluisterd met uitzicht op zee, waar we krokodillen zagen dobberen. Het was een preek over de Dordtse Leerregels. Klein detail voor fam. Van Dijk: Arminius is geboren in het dorpje Oudewater😉 (Jor ziet de verontwaardigde berichten wel tegemoet).

Maandag zijn we een flink eind langs de Oostkust naar beneden gereden. Weer veel haarspeldbochten en veel langs de zee gereden. Tussendoor hebben we gezwommen bij Palm Cove. Hier zijn netten in de zee geplaatst waardoor je geen last hebt van kwallen en krokodillen. 'S avonds op de camping zaten er veel vuurvliegjes tussen de bomen. Het leek wel een kerstboom zoveel licht gaven ze. Naast ons stond een Australische vrouw die een aantal keer met een bouwlamp bij ons kwam kletsen. We moesten echt van haar naar de bladiebladiebla falls en bij Yungaberra naar Platypus kijken. Het duurde even voordat we haar begrepen. Dus haalde ze haar kaart en wees met de bouwlamp precies waar we heen moesten. De volgende dag hebben we de route gereden die zij ons aangeraden had. De Platypus (soort otter met een platte snuit) hebben we niet gespot. Maar de Milaa Milaa falls en de Malanda falls waren erg mooi om te zien. Die middag zijn we weer naar dezelfde camping gereden en hebben we onze hangmatten opgehangen. Nog geen vijf minuten erin en het begon te hozen. Snel maar weer de hangmatten opgeruimd en Jonas binnen gevlucht. Na een poosje was het droog en waagden we poging 2. Li lag net, Jor was nog bezig met ophangen en daar begon het weer te regenen. De volgende dag toen we net in onze hangmatten lagen kwam er een hele donkere lucht aan maar gelukkig bleef het bij een paar spettertjes. En terwijl we dit stukje over de hangmat schrijven begint het te druppelen. We hoeven er maar aan te denken of het gaat al regenen.

Gisteren (woensdag) zijn we weer verder naar beneden gereden. Onderweg nog meer watervallen bekeken en lekker de toeristische routes gevolgd. Ineens was het 3 uur 'smiddags en moesten we nog ruim 100 km tot de volgende camping rijden en nog boodschappen doen. Gauw de app WikiCamps opgestart en een andere gratis camping opgezocht. Toen we daar heen reden hadden we net een afslag te vroeg genomen en daardoor kwamen we op een gravel road terecht. We reden stapvoets en ineens zagen we een kangoeroe. Snel de GoPro en telefoon gepakt om het vast te leggen. Voordat we een goede foto konden maken sprong hij al weg. Gelukkig heeft de GoPro het wel gefilmd.

Vandaag zijn we de verdere 100 km afgedaald en hebben we veel langs  suikerrietvelden gereden. De weg is soms best lang en eindeloos en er wordt gewaarschuwd voor afmatting. Om dit te voorkomen stoppen we regelmatig, eten we koekjes en snoep, doen we spelletjes en wisselen we vaak af met rijden. Ook vandaag weer watervallen gezien. Voor eentje moesten we ineens 3 km klimmen, maar het was de moeite waard!

Nu staan we weer op een camping bij de zee. Alleen kunnen we hier niet zwemmen want er is geen net geplaatst. Dus houden we het bij kijken om geen lunch te worden voor krokodillen, kwallen of haaien.

1. Lize van Holst- van Dijk:
    31 oktober 2019
    😬 Oudewater is een STAD!!! Dit bedoel je toch? ;-)
  2. Opa en oma van Dijk:
    31 oktober 2019
    Wat een domne dominee, met z'n dorp het is een STAD! Eerder stadsrechten dan Gouda 😜
  3. Leen van Dijk:
    2 november 2019
    Ja, ik ben ook hevig verontwaardigd! Oudewater is een STAD!
    Hij is trouwens geboren in het huis naast de heksenwaag. Daar zit tegenwoordig een bakker in, meen ik.